Kurvigt!

Alla är inte smala, vi ser alla olika ut.
Man måste inte var smal för att var snygg, något som jag själv fortfarande intalar mig.
Jag tycker att det är enormt svårt att kunna acceptera sin kropp och tycka att man är snygg, när man har en sån enorm press på sig från media. "Man ska vara smal, ha stora bröst, en snygg bränna året om."
Och det blir fan inte lättare att acceptera sina kurvor när ens smala kompisar klagar på hur feta de är, och att de borde gå ner i vikt - när de typ väger 50-60kg och är någonstans mellan 165-170cm lång. Antingen så är har de anorexia eller någon annan ätstörning, eller så vill de bara ha någon bekräftelese(mest troligast). Ledsen tjejer, men jag står banne mig inte ut när ni står och klagar på erat utseende hela tiden och att ni är feta och fula osv. Vi är alla pressade av medias ideal, men gå inte runt och klaga - vi andra i eran omgivning mår bara sämre.
***
Jag kommer ihåg när jag och tjejerna i min klass skulle byta om till idrotten. Det var i sjuan och vi hade nyss haft en årlig hälsokoll hos skolsystern.
Direkt så började ju några tjejer klaga på att de var så tjocka och bla bla bla. Kul. Väldigt.
Under just den tiden så hade jag typ 5-6kgs övervikt också, så jag satt typ där och bara.. "jaha.. om du som väger 52kg, är 165cm lång och är tjock och jag väger 86kg och är 170cm, vad är jag då?"
Jag hade VÄLDIGT svårt att acceptera min vikt just då, så det var ju som ett jäkla slag i magen, när tjejerna satt och klagade.
Jag är dock helt nöjd med min kropp just nu. Jag är nu 171cm lång och väger ca. 80kg, vilket enligt min skolsyster är precis en hälsosam vikt. Det enda jag behöver göra är att hålla min vikt och skulle jag gå ner något kilo, så är ju det bara bra. ^^
Bilderna kommer härifrån.

Kommentarer
Postat av: Malin Aurora

Jättebra skrivet, jag håller med dig i allt. Och sjukt härliga bilder med!

2012-05-09 @ 23:33:02
URL: http://vildblommor.blogg.se/
Postat av: Ville Niskanen

Väldigt snygga modeller!

2012-05-10 @ 12:45:47
URL: http://www.finest.se/villeniskanen
Postat av: jessica

man kan ju inte säga att man är tjock pga en vikt och en längd, det beror ju på hur mycket man tränar också. mycket av vikten kan ju vara muskler :)

jag är bara 160 och väger nånstans runt 58 och utifrån det kan man inte se hur min kropp ser ut ;)

2012-05-10 @ 13:08:43
URL: http://jessicahagstrom.blogg.se/
Postat av: Inspire me, Darlin'

Alltså, jag skulle alla gånger välja de här brudarna (framförallt hon på översta bilden) framför dagens HM modeller. Mjukt är finast! <3

2012-05-16 @ 23:07:36
URL: http://inspiremedarlin.blogspot.com
Postat av: Inspire me, Darlin'

Himla rar blogg du har förresten ^^

2012-05-16 @ 23:08:01
URL: http://inspiremedarlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0