Tjuvlyssnat.se

OKQ8, Sundsvall

En kille ~20 försöker betala för en Pucko men verkar inte ha pengar på kortet.
Kassören ~35: Medges ej.
Killen: Jaha. Vi får väl ta det analt då.
Kassören: Eh… va?
Killen: Fan, analogt menar jag.
Killen ser lite skamsen ut och räcker fram en hundring.

Tåg mellan Stockholm och Göteborg

En man ~70 sitter och pratar med en kvinna som han inte verkar känna sen tidigare. Han klagar högljutt på det mesta men framförallt på hur allt börjar styras av datorer och hur de nya tågen har toalettlås som styrs av elektronik. Bredvid sitter en tjej ~20 som tillslut får nog av klagandet.
Tjejen: Men seriöst! Vi lever i ett land utan krig och där människor får leva fritt, och vi har till och med toaletter på tågen som fungerar! Du kanske kan se det som din skyldighet mot samhället att uppdatera dig lite på vad som händer i världen så att du kan låsa om dig nästa gång du behöver skita på tåget.
Mannen sig lite skamset omkring och det är tyst i vagnen tills tåget når hans slutdestination ca 10 minuter senare.
Tjejen (ropar till mannen): Ha en bra dag och må elektroniken vara med dig!

Pärlans gatukök, Vänersborg

En man ~40 går fram till luckan för att beställa.
Mannen: Dagens!
Den kvinnliga kassörskan ~ 30 lägger hakan i händerna och säger med ett flirtigt leende: Goddagens!
Mannen: Eh, hej. Dagens.
Kassörskan: Jaa, goddagens goddagens!
Mannen: Alltså, jag vill ha en Dagens.
Kassörskan börjar rodna och människorna bakom i kön börjar skratta.


Pendeltåget mot Jakobsberg

En man ~27 lyssnar på musik i hörlurar men musiken hörs ut. Mannen tar upp sin mobil ur fickan.
Tjej ~18 som sitter mittemot honom böjer sig fram.
Tjej: Nej, byt inte låt!

1:ans spårvagn mot Tynnered, Göteborg

Klockan är runt tre på natten. Två killar ~25, som verkar väldigt nyktra, sitter mittemot en kille och en tjej ~25 som de inte känner. En av de två killarna lutar sig plötsligt fram mot killen mittemot och påpekar att han har oknutna skosnören.
Kille 1: Ursäkta, men jag är lite orolig att du ska snubbla på dina skor. Jag har själv gjort det en gång…
Kille 3: Okej… Vill du att jag knyter dem?
Kille 1: Ja, tack.
Kille 3 knyter sina skor medan hans tjej sitter och skrattar.
Kille 1: Jag tänker bara på din säkerhet. Jag jobbar inom säkerhetsbranschen, förstår du. Jag är säkerhetschef. Det är en yrkesskada…

Tunnelbanan, Stockholm

En tjej ~18 pratar högljutt i sin mobil om en festkväll. Efter några minuter blir en kvinna ~50 irriterad.
Kvinna ~50 (till tjejen): Du, kan du prata lite tystare, jag bryr mig inte om ditt jävla liv som du lever!
Kvinna ~40 en bit bort i vagnen (säger till sin väninna, Kvinna 2 ~40): Vad snopet!
Kvinna 2: Ja, precis då det började bli intressant!


Kommentarer
Postat av: Malin Aurora

Haha!

2012-07-24 @ 15:54:26
URL: http://vildblommor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0