Har du fått ett samtal av nummret 0406316500?

Hallo! Fick nyss ett samtal från 0406316500, jag svarade inte eftersom att det såg misstänksamt ut. xD Jag googlade nummret och kom fram till att det verkar vara Telia som ringer om ett abonnemangserbjudande. Så här skrev en person på en sajt:
Försäljare sa han ringde på uppdrag av telia. Han erbjöd ett nytt abbonemang för 299:- i månaden med 99:- samtalspott och en ny touchmobil på köpet. Det låter väl bra frågade han, jag sa ja. Då slår vi till då sa han, nä sa jag, jag tänker inte köpa nåt. Då la han på.

***
Mitt råd när ni får ett samtal av konstiga nummer ni inte känner till: svara inte. Oftast är det någon telefonförsäljare (som i det här fallet) eller så är det något lurendrejeri.
Just ja! Jag fick ett samtal för nån vecka sedan från Storbritannien,"UK", vid namn Brian.
J:Hallå?
B:Hello?
J:Ja, hallå?
B: You speak english?
J: Yes.. ?
B: Well, my name is Brian(han sa sitt efternamn också, men jag hörde inte xD), do you know me?
J: Uhm.. no. xD
B: Don't you know?
J: No..
B: Well, I'm calling from the United Kingdom.
J: What, electric kingdom, what's that?
B: United Kingdom..
J:Oh.. xD
B: Well, you've sent me an email --
KLICK



Jag lade på när han sa email. xD
Sedan började skrev jag till Linnea att jag skulle prova på ett distansförhållande med Brian. Men vi kom till slut fram med att han säkert var en tjock gammal flitskallig cowboy, som hade en ranch i Montana. xD ♥
Linnea, rätta mej om jag har fel! x3


Kommentarer
Postat av: Matilda

HAHAHAHAH bra tips^^

2011-11-08 @ 22:59:36
URL: http://www.kirakiracho.blogspot.com
Postat av: Beatrice Jakobsson (foto)

det som är i din header ser gott ut :D

2011-11-09 @ 17:02:42
URL: http://beattriicee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0