Tjuvlyssnat.se

Två personer ~18 står utanför butiken och informerar om Röda Korsets verksamhet. En man ~50 kommer ut från affären.
Kille 1: Hej, vi kommer från Röda Korset.

Mannen: Hej, jag kommer från Östersund.

Mannen går vidare och folk runtomkring börjar skratta.
****
En tjej och en kille ~30 ska köpa belgiska våfflor. Det blåser ganska kraftigt och under tiden försäljaren ordnar med den andra våfflan lägger tjejen upp en hundring på disken.
Försäljaren: Du bör nog hålla i den så att den inte blåser iväg.
Tjejen (förvånat): Okej…?
Tjejen tar sedan ett ett stadigt grepp om den första våfflan.
Killen (sneglar lite snett): Jag tror nog att han menade pengen…
****
En försäljare säljer öronproppar inne på konsertområdet.
Kille ~18 (som passerar): Fan, 60 kronor paret, vilket jävla rån.
Försäljaren (ropar efter killen): Skit i det då, tinnitus är ju gratis!
****
En kille ~14 pratar med sin mamma.
Mamman: Åt du något när du var i stan idag?
Sonen: Ja, jag köpte korv av en kines utanför köpcentrumet.
Mamman: En tjock eller en smal?
Sonen: Va?
Mamman: Ja, hur såg den ut?
Sonen: Jaha… det vet jag inte riktigt… ganska kort, lite tjock… svart hår. Alltså som en kines liksom!
Mamman: Men jag pratar om KORVEN!
*****
Tjej 1 ~15: Senaste Twilight-filmen var inte så bra men den andra filmen var dåligast…
Tjej 2 ~15 (avbryter): Det heter inte dåligast utan däligast. Du glömde omljudet.
Tjej 1: Trean var i alla fall däligare än ettan…
*****
Två killar ~20 står och tittar på tv-spel när en tjej ~20 kommer in och tittar på spel i hyllan bredvid killarna.
Kille 1: Så… Är du också player?
Tjejen tittar stött på honom och går iväg.
Kille 2: Ehm… Det heter gamer…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0