Buddhism, religionen för mig?



Moshi! ♥
I hela mitt liv har jag varit en ateist(en person som tror att gudar inte existerar - vissa tror på detta mer stark, alltså att det är högst osannolikt att det skulle finnas en gud - det tror jag) och därmed bojkottat alla de stora religonerna, dvs kristendom, judendom och islam. Men, för några veckor sedan fick jag i brist på uppgifter på SO-lektionen läsa en bok om alla världens religioner. Den som intresserade mig mest var buddhism. Buddhismen känns - enligt mig, mer som ett levnadssätt än en religion och de tror inte på en gud. Det fick mig att bli väldigt intresserad, så jag lånade några böcker och läste vidare om buddhismen. Jag tycker att buddhismen har många bra budskap och sanningar i sig.
Jag håller just nu på att  lära mig mer om buddhismen, för att sedan kunna lära mig att meditera.

Haha. Flickan som föraktade religioner, föll till slut för en. ^_^

Bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0